Haber

Kemal Kükrer, Block Chain projesi ile tüketicileri sirkenin tarihinde bir yolculuğa çıkaracak.

Asrı ​​aşkın sirke tecrübesiyle sirke kategorisinde taraf tutan Kemal Kükrer, dijitalleşmeye de büyük önem veriyor. Marka, sirke çalışmalarının tüm üretim süreçlerinin tüketiciler tarafından şeffaf bir şekilde takip edilebildiği Block Chain projesini hayata geçiriyor.

Türkiye’nin asırlık markalarından biri olan ve 6 yıl önce tamamı Ajinomoto bünyesine katılan Kemal Kükrer, yıllık 20 bin ton üretim kapasitesi ile üretimine doğduğu Eskişehir’deki fabrikasında devam ediyor. 2017 yılında Kemal Kükrer markasının sahibi Kükre Gıda’nın yüzde 50’sini satın alan ve kalan hisselerle tamamını devralan Ajinomoto’nun İstanbul CEO’su Pürnur Üner Öbek, “Geleceğe emin adımlarla ilerliyoruz” dedi.

Ürünlerinin Türkiye’nin yanı sıra yurt dışında da ilgi gördüğünü söyleyen Pürnur Üner Öbek, hedef pazarlarının ortasında yer alan İngiltere’ye ihracata başladıklarının haberini verdi. Öbek, “8,8 milyon TL ve 238 ton ihracatla kapattığımız 2022 yılını 2023 yılında daha yukarılara taşıyabileceğiz” dedi. İnovasyona ve dijitalleşmeye büyük önem verdiklerinin altını çizen Öbek, Block Chain projesi ile tüketicilerin içtikleri sirkenin üretimde hangi aşamalardan geçtiğine kadar tüm süreci görebildiğini söyledi. Pürnur Öbek Üner, iddiayla ilgili şunları söyledi:

“Tüm doğallığımızı şeffaf bir şekilde tüketicilerimizle paylaşıyoruz”

“Pandemi süreci iş dünyasında devrim yaratacak gelişmeleri gündeme getirdi. Bu süreçte dijital çalışmalara da önem verdik. Pandemi öncesi online pazar yerlerinde eserlerimiz satılıyordu ama pandemi döneminde satışlarımız hızlandı. Biz de bu durumu görerek kendi dijital satış altyapımızı oluşturduk ve çalışmalarımızı kendi web sitemizden satmaya başladık. Blok Zinciri projemizi Kemal Kükrer için hayata geçireceğiz. Bu proje ile öncelikle sirke ürünlerimizin tüm üretim süreçlerinin şeffaf bir şekilde tüketicilerimiz tarafından takip edilebileceği bir dijital altyapı oluşturacağız.”

Sirke tarihine yolculuk QR kodu ile başlar

Üner, tüketicilerin alacakları elma sirkesi ürünlerinin şişelerinin üzerindeki QR kodu okutarak o sirkede hangi meyvelerin kullanıldığını, bu meyvelerin ne zaman hasat edildiğini, hangi köylerde yetiştirildiğini, asitlik fiyatını görebildiklerini söyledi. iş sertifikaları, üretim süreci yani masamıza gelene kadar olan tüm aşamalar. Bu sayede tüketicilerimize her aşamayı tüm doğallığımız ve şeffaflığımızla göstereceğiz” dedi.

Ajinomoto Hakkında:

“İyi Besle, İyi Yaşa” ideolojisiyle Ajinomoto, yüksek kaliteli çeşniler, soslar, çorbalar, et suları, sirkeler, dondurulmuş gıdalar, unlu mamuller, içecekler, kahve, sporcu temel gıda maddeleri ve besin takviyeleri üreten küresel bir üreticidir. Uzun yıllardır ileri amino asit teknolojileri alanında yaptığı çalışmalarla yemek kültürüne ve insan sağlığına katkı sağlayan Ajinomoto, insanlığın karşılaştığı ‘Küresel Sürdürülebilirlik’, ‘Gıda Kaynakları’ ve ‘Sağlıklı Yaşam’ sorunlarının çözümüne katkı sağlamayı hedefliyor. faaliyetleri ile karşı karşıyadır. 1909 yılında Japonya’da kurulan ve şu anda 36 bölgede 120 fabrika ve 34 binden fazla çalışanla faaliyet gösteren ve gıda ürünlerini 135’ten fazla ülkedeki tüketicilere ulaştıran Japonya’nın lider gıda şirketi Ajinomoto, kazandığı prestijle 11 milyar dolarlık büyüklüğe ulaştı. Bugün. Türkiye’de ise Kükre Besin A.Ş.’nin yüzde 50 hissesini satın aldı. 2013 yılında Nisan 2017’de Örgen Gıda hisselerinin tamamını, Kükre Besin A.Ş.’nin diğer yarısını devralmıştır. Bu satın almalar sonucunda çorbadan bulyona, harçtan soslara ve sirkeye kadar 6 farklı kategorideki ürünleri Bizim Mutfak ve Kemal Kükrer markaları altında bir araya getiren Ajinomoto Türkiye, 29 ülkeye ihracat yapıyor. İzmir ve Eskişehir’de olmak üzere 2 fabrikada faaliyet gösteren Ajinomoto Türkiye, 300’den fazla eser üretiyor.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu